1. Domů
  2. Domény
  3. Změna držitele (vlastníka)
  4. Změna držitele (vlastníka) domén

Změna držitele (vlastníka) domén

Touto změnou fyzicky změníte vlastníka domény na jiný subjekt.

Změna nelze uskutečnit bez autorizace současného vlastníka domény. Pokud tento subjekt již neexistuje (firma zanikla, osoba zemřela a doména není součástí dědického řízení), nelze změnu provést.

Pozor!
Změnou vlastníka zůstane původní plátce. Pro změnu plátce/správce navštivte Změna plátce domény

Postupy se mohou u různých TLD lišit, záleží na konkrétní koncovce. U některých koncovek změnu řeší přímo centrální registr, u některých TLD jsou speciální formuláře apod. Pokud řešíte změnu majitele u jiných koncovek než .cz, .eu. .sk nebo generických domén pak konzultujte změnu na emailu  helpdesk@webglobe.cz

Ve vaší žádosti nám zašlete tyto informace:

  • seznam domén
  • údaje o novém vlastníkovi (Organizace, jméno kontaktu, adresa, email, telefon)
  • u některých TLD můžete být požádáni navíc o doložení například výpisu z OR, čísla OP/Pasu, apod. 

Změnu držitele (vlastníka) může zahájit online pouze oprávněný plátce/správce domény

  1. Přihlaste se do svého zákaznického účtu na admin.webglobe.cz . Změnu nelze zahájit z jiného účtu, než který doménu spravuje.
  2. Nejprve si překontrolujte, zdali máte v účtu ID kontaktu nového majitele.  To zjistíte v menu v sekci Profil a Registrační kontakty
  3. Nemáte-li vhodný kontakt v seznamu, pak je potřeba ho přidat nebo založit https://admin.weblobe.cz/reg-contacts . Pro .CZ doménu, chcete-li vložit existující ID, použijte tlačítko Import  . Založení nového kontaktu provedete přes tlačítko Nový kontakt
  4. Změnu vlastníka zahájíte v kartě u domény – v poli, kde se Vám zobrazí údaje o vlastníkovi najdete tlačítko Změnit vlastníka
  • Autorizace e-mailem – autorizační e-mail je zaslán současnému i budoucímu držiteli a obě strany jej musí potvrdit.
  • Notářem/formulářem – ten je zaslán na e-mailovou adresu zadanou do pole E-mail pro zaslání formuláře. Formulář podepíše kontakt původního a nového vlastníka. Podpisy musí byt úředně ověřeny (ne nutně notářsky, postačí CzechPoint), ověřený formulář nám zašlete pozemní poštou. V případě právnické osoby připojte kopii výpisu z Obchodního rejstříku. Potvrzený formulář musí být doručen společnosti Webglobe, s.r.o. nejpozději do 1 měsíce od data vygenerovaní objednávky. 
Aktualizováno 29 července, 2021

Byl tento článek užitečný?

Související články

Zanechat komentář